📊Poziom #EmployeeExperience polskich pracowników w 2023r.?
Czyli #raport o doświadczeniach w pracy Polek i Polaków przedstawia:
📌Wskaźnik eNPS (Employee Net Promoter Score) dla wszystkich badanych grup wyniósł -9, co wskazuje na ogólną niską skłonność do polecania swojego miejsca pracy!
📌52% badanych pracowników jest zadowolona z pracy, którą wykonują, a 44% pracowników deklaruje, że wykonywana przez nich praca sprawia, że czują się szczęśliwi.
📌Osoby na menedżerskich stanowiskach mają większe poczucie zadowolenia i szczęścia niż pracownicy na samodzielnych stanowiskach oraz osoby na niższym poziomie organizacji. A pracownicy mniejszych organizacji są bardziej szczęśliwi, niż ci z dużych firm.
📌64% pracowników deklaruje, że ma poczucie, że praca, którą wykonuje jest ważna dla organizacji, dla której pracuje, a 44% badanych osób ocenia, że ma swobodę i wpływ na to, jak wykonuje swoją pracę.
📌Osoby pracujące w sektorze prywatnym mają wyższe poczucie ważności wykonywanej pracy, niż osoby z sektora państwowego (ale ci deklarują, że mają większe poczucie wpływu na wykonywaną pracę).
📌41% pracowników ocenia, że firma, w której pracują dba o dobrostan pracowników oraz tzw. #worklifebalance, a 44% ma poczucie stabilności i bezpieczeństwa.
📌Najwyższe poczucie bezpieczeństwa mają osoby pracujące na pełnym etacie, najniższe - zatrudnione w oparciu o B2B. Chociaż najwyżej dbanie o dobrostan psychiczny oraz work life balance oceniają właśnie zatrudnieni na B2B, a najniżej pełno-etatowcy.
📌53% respondentów jest dumna z firmy, w której pracują (produktów i usług), a ponad 42% jest gotowa zarekomendować produkty i usługi firmy, w której pracuje swoim bliskim i znajomym.
📌36% osób biorących udział w badaniach jest zadowolona z możliwości rozwoju oraz szkoleń, jakie oferuje im ich organizacja.
📌37% badanych jest “zadowolona’ oraz “zdecydowanie zadowolona” ze swojego wynagrodzenia, a 39% z dodatkowych świadczeń, które oferuje im ich firma.
📌Pracownicy wykonujący pracę o charakterze pracy fizycznej są bardziej zadowoleni z wynagrodzenia oraz dodatkowych świadczeń niż pracownicy biurowi.
📌61% badanych osób jest zadowolona ze współpracy z innymi członkami swojego zespołu, jednak 5% osób jest niezadowolona oraz zdecydowanie niezadowolona ze współpracy w zespole. Najwyżej oceniają je osoby pracujące na B2B (71% wskazań), pracujące na menedżerskich stanowiskach (64% wskazań) oraz w firmach zatrudniających do 9 pracowników.
📢Co z resztą % w każdym z obszarów? To osoby niezadowolone.
Czyli #raport o doświadczeniach w pracy Polek i Polaków przedstawia:
📌Wskaźnik eNPS (Employee Net Promoter Score) dla wszystkich badanych grup wyniósł -9, co wskazuje na ogólną niską skłonność do polecania swojego miejsca pracy!
📌52% badanych pracowników jest zadowolona z pracy, którą wykonują, a 44% pracowników deklaruje, że wykonywana przez nich praca sprawia, że czują się szczęśliwi.
📌Osoby na menedżerskich stanowiskach mają większe poczucie zadowolenia i szczęścia niż pracownicy na samodzielnych stanowiskach oraz osoby na niższym poziomie organizacji. A pracownicy mniejszych organizacji są bardziej szczęśliwi, niż ci z dużych firm.
📌64% pracowników deklaruje, że ma poczucie, że praca, którą wykonuje jest ważna dla organizacji, dla której pracuje, a 44% badanych osób ocenia, że ma swobodę i wpływ na to, jak wykonuje swoją pracę.
📌Osoby pracujące w sektorze prywatnym mają wyższe poczucie ważności wykonywanej pracy, niż osoby z sektora państwowego (ale ci deklarują, że mają większe poczucie wpływu na wykonywaną pracę).
📌41% pracowników ocenia, że firma, w której pracują dba o dobrostan pracowników oraz tzw. #worklifebalance, a 44% ma poczucie stabilności i bezpieczeństwa.
📌Najwyższe poczucie bezpieczeństwa mają osoby pracujące na pełnym etacie, najniższe - zatrudnione w oparciu o B2B. Chociaż najwyżej dbanie o dobrostan psychiczny oraz work life balance oceniają właśnie zatrudnieni na B2B, a najniżej pełno-etatowcy.
📌53% respondentów jest dumna z firmy, w której pracują (produktów i usług), a ponad 42% jest gotowa zarekomendować produkty i usługi firmy, w której pracuje swoim bliskim i znajomym.
📌36% osób biorących udział w badaniach jest zadowolona z możliwości rozwoju oraz szkoleń, jakie oferuje im ich organizacja.
📌37% badanych jest “zadowolona’ oraz “zdecydowanie zadowolona” ze swojego wynagrodzenia, a 39% z dodatkowych świadczeń, które oferuje im ich firma.
📌Pracownicy wykonujący pracę o charakterze pracy fizycznej są bardziej zadowoleni z wynagrodzenia oraz dodatkowych świadczeń niż pracownicy biurowi.
📌61% badanych osób jest zadowolona ze współpracy z innymi członkami swojego zespołu, jednak 5% osób jest niezadowolona oraz zdecydowanie niezadowolona ze współpracy w zespole. Najwyżej oceniają je osoby pracujące na B2B (71% wskazań), pracujące na menedżerskich stanowiskach (64% wskazań) oraz w firmach zatrudniających do 9 pracowników.
📢Co z resztą % w każdym z obszarów? To osoby niezadowolone.