Zatrudnij człowieka, nie tylko CV. Można nauczyć kogoś obsługi narzędzi. Przeszkolić z firmowych procesów, przekazać specjalistyczną wiedzę z danego obszaru.
Ale nie da się nauczyć:
❌ prawdziwego zaangażowania (“chcę mi się”)
❌ poczucia odpowiedzialności (wiem, że za to odpowiadam)
❌ profesjonalnego podejścia do pracy, współpracy i ludzi (razem do jednej bramki)
Proces rekrutacji to dziś coś więcej niż pytanie: „czy kandydat to potrafi?”.
To refleksja: czy pasuje do naszego sposobu myślenia? Czy ma podobne wartości? Czy widzi się z nami długofalowo?
Trzeba zatrudniać postawy, wartości, cechy, które chcielibyśmy widzieć w firmie: empatia, odpowiedzialność, elastyczność, zaangażowanie itd.
A nie „tańszą opcję”, którą oszlifujemy w diament.
A jeśli nie? Jeśli się nie da?
Przepalony budżet bardziej niż przy zatrudnieniu doświadczonego eksperta od razu.
Nie każdy da się zmienić, dostosować, podporządkować, zmienić swoich postaw i motywacji.
Pamiętaj o tym przy następnej rekrutacji.
Rekrutacja oparta na wartościach to mniej frustracji, rotacji i błędów.
Zdefiniuj, co jest ważne w Twoim zespole — dopiero potem pisz ogłoszenia i pytania.
Ale nie da się nauczyć:
❌ prawdziwego zaangażowania (“chcę mi się”)
❌ poczucia odpowiedzialności (wiem, że za to odpowiadam)
❌ profesjonalnego podejścia do pracy, współpracy i ludzi (razem do jednej bramki)
Proces rekrutacji to dziś coś więcej niż pytanie: „czy kandydat to potrafi?”.
To refleksja: czy pasuje do naszego sposobu myślenia? Czy ma podobne wartości? Czy widzi się z nami długofalowo?
Trzeba zatrudniać postawy, wartości, cechy, które chcielibyśmy widzieć w firmie: empatia, odpowiedzialność, elastyczność, zaangażowanie itd.
A nie „tańszą opcję”, którą oszlifujemy w diament.
A jeśli nie? Jeśli się nie da?
Przepalony budżet bardziej niż przy zatrudnieniu doświadczonego eksperta od razu.
Nie każdy da się zmienić, dostosować, podporządkować, zmienić swoich postaw i motywacji.
Pamiętaj o tym przy następnej rekrutacji.
Rekrutacja oparta na wartościach to mniej frustracji, rotacji i błędów.
Zdefiniuj, co jest ważne w Twoim zespole — dopiero potem pisz ogłoszenia i pytania.